torsdag 9 februari 2012

9 Februari torsdag

Just nu njuter jag av att vara föräldraledig till 50 %, och arbete till 50%. Men man märker ju att det är ju ingen semester precis att vara föräldraledig. Som idag till exempel.
Hämtar Ella klockan 11.45.
Cyklar hem, byter blöja och lägger henne för lunchvila.
Har 2 timmar som jag kan disponera, som jag idag valde att lägga på pappersarbete (inte xbox och Serie A med Albinoleffe). Det tog precis 2 timmar.
En kompis kom på besök. Vi snackade, tog en promenad med E och L.
Köpte fika och sedan kom regeringen hem.
Lekte lite, gav E kvällsmat, lekte lite till.
Gjorde välling typ 19.25, la henne för natten och sitter nu här och tittar på hockey.
Puhh. Vilken dag.

Jag har ett problem. Jag gillar ju inte kyla och detta problem gäller främst när jag duschar. Vi har nämligen duschdraperi och efter ett tag när jag duschar börjar draperiet att hänga inåt. Varför fattar jag inte. Om det beror på att varm och kall luft möts, och att molekylerna i draperiet vill böja sig eller nåt. Skitstörigt. Funderar på att hänga på såna vikter som man kan hänga på gardiner eller på dukar.
Kan fungera.

Min kära fru var ju med i företagsrock förra veckan. Jag måste säga att jag blev mäkta imponerad och stolt. Ser redan fram emot semifinal den 15 Mars. Då är det the Tivoli som gäller!

Hoppas att kylan snart är över. Fan! i helgen var det minus 14. För kallt.
Längtar till våren.
Att kunna stå ute på uteplatsen och grilla, med en öl i näven, och äta tillsammans med goda vänner.
Men vi får glädjas åt att Melodifestivalen har börjat dra igång...jean banan?? Är det bland de bästa bidragen man kunde vaska fram?
Då ska jag fan rösta på honom om han går till final, bara för att. Så kan Europa se vad Sverige gillar för musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar